loader
bg-category
Bekymrede mor deler en advarsel om Lip Plumper "Gift Kiss"

Del Med Dine Venner

Forfatterens Artikler: Theresa Manning

Da ung mor Marnie Jay Marx tog sin søn ud af badet, så hun straks et stort rødt udslæt, der tog over højre side af hendes fireårige ansigt. "Jeg troede, han var blevet bidt af en edderkop eller noget, men nej, det var bare mine giftkus," sagde Marx. Det tog ikke lang tid for hende at indse, at synderen ikke var en insektbid, men var faktisk forårsaget af de kys, hun gav ham, mens han fik ham klar til et bad. Marx siger lige før hun kyssede sin søn, at hun havde prøvet en læbeplumper for første gang og ikke indså, hvor irriterende ingredienserne ville være på huden.

Billeder / Marnie Jay Marx

Efter behandling af udslæt med antihistaminer vendte Williams hud tilbage til normal i ca. 30 minutter, men den pågældende mor ønskede at advare andre om sin uskyldige fejltagelse. Et par dage senere tog Marx til Facebook for at dele sin skræmmende hændelse med andre. "Bare en advarsel," skrev hun i et indlæg på The Makeup Social Facebook-side, "Jeg slog en glat af denne Too Faced Lip Injection på mine læber og derefter omkring 10 minutter senere kyssede jeg min fireårige på kinden."

Marx advarsel resonerede med andre makeup kærlige moms, der var taknemmelige for hovedet op. Vi nåede ud til nogle få hudeksperter, der ekko Marx advarsel om at være forsigtig med, hvem du kysser, efter at du har anvendt et produkt med en plumping agent i den. "Nogle ingredienser findes i lip plumpers er kanel, ingefær, mynte og capsicum, som arbejder for at plumpe læberne ved at forårsage en irriterende type reaktion, øger blodgennemstrømningen til området, der fører til rødme og hævelse," siger New York dermatolog Sejal Shah, MD . "Nogle mennesker bemærker ofte, at deres læber tingle eller kløe, når de anvender disse produkter, hvilket indikerer en reaktion. Så det er ikke overraskende at anvende det på huden forårsaget af denne type reaktion. "

Du kan også lide: Der er en helt ny måde at plumpe dine læber på

New York dermatologen Lauren Levy, MD er enig i: "Enhver topisk medicin kan forårsage irritation af dermatitis eller allergisk dermatitis hos den rigtige person. Det er muligt, at en af ​​ingredienserne i læbestiftet - et kemikalie, konserveringsmiddel eller farvestof - irriteret barnets hud, "siger hun. "Korrekt behandling omfatter også at undgå produktet, kolde kompresser, antihistaminer og en lav steroid topisk steroid."

Heldigvis er unge William fint, og Marx siger, at hun er færdig med lip plumpers alle sammen. "Det var første gang, jeg selv havde brugt en plumper, bare en tilfældig greb på Mekka-tælleren. I morges da jeg var klar til arbejde, så jeg det og kastede det i kassen og tænkte på, hvordan jeg var glad for, at jeg ikke havde kysset ham på øjet eller på læberne, "tilføjede hun. "Jeg følte bare, at jeg skulle advare andre mødre som mig, der ikke vidste, at det kunne ske."

Del Med Dine Venner

Dine Kommentarer

Populære